Fundación Pescador de Letras

Fundación Pescador de Letras helpt kansarme kinderen in de Colombiaanse stad Cartagena, met onderwijs en opvang. Dit geeft hen zicht op een betere toekomst.

De Stichting richt zich op primair onderwijs om jonge kinderen een lijn toe te werpen naar een betere toekomst. Dat doet zij niet alleen door basisonderwijs van hoge kwaliteit te bieden, maar ook met programma’s gericht op sociale en psychologische ontwikkeling en sport. Deze activiteiten zijn ingebed in de buurt en dragen op die manier bij aan de kwaliteit van leven binnen de hele gemeenschap, aan begrip en sociale samenhang.

De deur staat ook open voor leerlingen met een leerachterstand of (lichte) handicap. Dat is onderdeel van ons inclusieve onderwijs. Daar hoort ook bij respect voor zowel culturele en etnische gewoontes en tradities als voor milieu en een goed leefklimaat.
Daarnaast ontwikkelen we projecten gericht op de rechten van kinderen en op het terugdringen van huiselijk geweld. We doen dit in samenspraak met de gemeenschap om daar zoveel mogelijk draagvlak te creëren en te behouden.

logo pescador2.pngStichting Pescador de Letras is opgericht door het Colombiaans-Nederlandse bedrijf Lure Media. De mensen achter dit bedrijf geloven in de noodzaak voor verandering in La Boquilla door onderwijs van hoge kwaliteit en de ontwikkeling van vaardigheden voor de jongste generatie in deze wijk.

www.fundacionpescadordeletras.com

• slide